Lansarea proiectului “Comunitate virtuală pentru asigurarea calităţii şi perfecţionării managementului strategic şi inovativ în universităţile tehnice şi compozite, în vederea creşterii relevanţei învăţământului superior pentru piaţa muncii - ACAD-INOV”
Investeşte în oameni!
Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013
Axa prioritară 1: „Educaţia şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere”
Domeniul major de intervenţie 1.2: „Calitate în învăţământul superior”
Titlul proiectului: „Comunitate virtuală pentru asigurarea calităţii şi perfecţionării managementului strategic şi inovativ în universităţile tehnice şi compozite, în vederea creşterii relevanţei învăţământului superior pentru piaţa muncii - ACAD-INOV”
Contract POSDRU/155/1.2/S/141884
COMUNICAT DE PRESĂ
Lansarea proiectului
“Comunitate virtuală pentru asigurarea calităţii şi perfecţionării managementului strategic şi inovativ în universităţile tehnice şi compozite, în vederea creşterii relevanţei învăţământului superior pentru piaţa muncii - ACAD-INOV”
Agenţia Română de Asigurare a Calitatii în Învăţământul Superior a organizat Conferinţa de lansare a proiectului “Comunitate virtuală pentru asigurarea calităţii şi perfecţionării managementului strategic şi inovativ în universităţile tehnice şi compozite, în vederea creşterii relevanţei învăţământului superior pentru piaţa muncii - ACAD-INOV”, în data de 11 august 2014, în Sala Senatului Universităţii Politehnica din Bucureşti.
Proiectul ACAD-INOV este condus de Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior, în calitate de beneficiar, alături de patru parteneri universitari - Universitatea Politehnica din Bucureşti, Universitatea “Dunărea de Jos” din Galaţi, Universitatea Tehnică “Gheorghe Asachi” din Iaşi, Universitatea Transilvania din Braşov - şi de compania de IT The Red Point din Iaşi.
În cadrul acestei conferinţe au fost prezentate obiectivele şi activităţile proiectului, rezultatele asumate, grupul ţintă, bugetul şi partenerii implicaţi în proiect.
Proiectul ACAD-INOV are ca obiectiv principal îmbunătățirea managementului universitar prin dezvoltarea unor competențe manageriale, de planificare strategică, de comunicare și de aplicare a rezultatelor cercetărilor, pentru creşterea calității educației, în vederea măririi relevanței învățământului superior pentru piața muncii, contribuind astfel la dezvoltarea economică și socială a țării.
Prin realizarea obiectivului asumat, proiectul va contribui la:
- crearea și dezvoltarea unei rețele profesioniste între universitățile partenere, pentru dezvoltarea unui mecanism inovativ și optimizat de management strategic și de autoevaluare a calității educației;
- promovarea unor noi instrumente și mecanisme atât pentru asigurarea și îmbunătățirea calității educației în învățământul superior, cât şi pentru evaluarea şi clasificarea universităţilor;
- crearea și aplicarea unor sisteme eficiente de autoevaluare a universităților tehnice și compozite, prin stabilirea unor seturi de indicatori specifici pentru monitorizarea calității învățământului superior, prin abordarea multimensională a evaluării;
- elaborarea unei noi metodologii de evaluare a universităţilor tehnice şi compozite de către ARACIS;
- creșterea nivelului de pregătire a personalului relevant din universități, prin furnizarea unor programe de formare pentru dezvoltarea cunoştinţelor în domeniul managementului strategic și inovativ şi în cel al evaluării multidimensionale a performanţei universitare.
Proiectul se adresează unui public ţintă alcătuit din: experţi în evaluare şi acreditare din comisiile de asigurare a calităţii în învăţământul superior, la nivel naţional, membri ai comisiilor de asigurare a calităţii la nivel de universitate/facultate, membri ai comisiilor/structurilor de conducere din universităţi şi facultăţi, studenţi.
Alături de membrii echipei de management şi de experţii echipei de implementare, la conferinţă au fost prezenţi reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei Naţionale, universităţilor, institutelor de cercetare, sindicatelor şi reprezentanţi mass-media.
Au fost prezenţi liderii fiecărui partener, împreună cu membrii ai echipelor lor de management şi de implementare a proiectului.
Pentru detalii suplimentare privind proiectul şi pachetul de servicii pe care echipa proiectului îl pregăteşte pentru publicul ţintă ne puteţi scrie la adresa de email: proiecte@aracis.ro