Workshop in cadrul proiectului european ManuCFBlade
In perioada 27-28 august 2014, in cadrul Laboratorului de Incercari de rezistenta a structurilor din Departamentul de Inginerie Mecanica al Facultatii de Mecanica va avea loc Workshop-ul ManuCFBlade FDR meeting, in organizarea colectivului de cercetare “Rezistenta materialelor avansate” (Prof.dr.ing. Ionel Chirica, Conf.dr.ing. Doina Boazu, Conf.dr.ing. Ionel Gavrilescu, Conf.dr.ing. Elena-Felicia Beznea, care este si coordonatorul institutional UGAL in proiectul ManuCFBlade).
La Workshop vor participa partenerii proiectului European de tip ERA-NET ManuCFBlade din Romania, Italia si Spania (Institutul de cercetare dezvoltare pentru turbine de gaz - COMOTI Bucuresti - coordonatorul proiectului, L’Uredera - Fundación para el Desarrollo Tecnológico y Social din Spania, Compania Grado Zero Espace srl din Italia, Universitatea Dunarea de Jos din Galati, Institutul de cercetari pentru structuri de aviatie - SC STRAERO SA - membru al Grupului INCAS Bucuresti).
In cadrul intalnirii se vor discuta problem legate de stadiul si rezultatele obtinute in proiectul ManuCFBlade - Light weigth carbon fiber compressor impeller/blade manufacturing study.
Scopul proiectului este de a propune un material compozit stratificat, care sa aiba calitati deosebite (usor, rezistent si fiabil) cu scopul de a inlocui materialele metalice clasice, scumpe si cu greutate mare, utilizate la constructia rotoarelor compresoarelor aerodinamice ale sistemelor de propulsie aerospatiale.
Performantele atinse de materialele propuse de membrii consortiului vor conduce la reducerea greutatii totale a ansamblului rotativ si implicit la cresterea eficientei propulsiei sistemelor aerospatiale prin reducerea consumului de combustibil si implicit reducerea emisiilor poluante.
Componenta inovativa a proiectului ManuCFBlade consta in integrarea perfecta a materialului usor care are rezistenta termica si mecanica ridicata in cadrul sistemului de propulsie, prin elaborarea de metodologii de proiectare adecvate si metode de fabricatie avansate.
Studiile de proiectare aeroelastice pentru geometria complexa a rotorului sunt in stransa legatura cu procesele de fabricatie care utilizeaza tehnologii specifice in autoclava.